Werk

fotov1

Een jong bedrijf, genaamd Commerce Sail, kwam bij Amica met de vraag om een logo. Het logo moest een zekere professionaliteit uitstralen, maar zowel een bedrijfs- als een jonge doelgroep aanspreken. Amica ging aan de slag met het concept van reclame op een zeil, en met de waarden die jonge zeilers aanspreken. Het gefragmenteerde zeil met een fris gevoel is het resultaat van waarden als zelfexpressie, presteren en competitie.

fotov2

Een instituut dat innovatie in de regio Leiden stimuleert, genaamd Living Lab, had een logo en een huisstijl nodig, en wel binnen een beperkte tijd in verband met een aankomend congres. Amica legde verschillende medewerkers de ValueDrivenBusiness-kaartjes voor, en ging aan de slag met waarden als vriendschap (verbinden), maatschappelijke betrokkenheid en nieuwsgierigheid. Uit het proces kwam een logo met een spelanalogie, waarbij samenwerken centraal staat.

fotov3

Grontmij (nu Sweco) vroeg AmicaDesign voor een uitnodiging voor een klantcontactdag. Resultaat is een boekje met meerdere pagina’s, waarin het programma te vinden is, inclusief informatie over lezingen en activiteiten. De stijl was geïnspireerd op het lunchevenement, een GPS-tocht door het mysterieuze bos rondom het hoofdkantoor in De Bilt.

fotoa3

Het bedrijfsuitjesbedrijf LivingStory was op zoek naar een nieuw spel. Een van de belangrijkste problemen bij het verzinnen van nieuwe ideeën is dat je de dingen zoals ze nu zijn niet los kunt laten. Daardoor zijn de ideeën vaak niet echt vernieuwend, maar voor een groot deel gebaseerd op bestaande concepten. In een creatieve sessie worden de deelnemers begeleid bij het loslaten van de werkelijkheid, waardoor creatieve hersenspinsels vrijuit kunnen ronddwarrelen. Je krijgt de vrijheid om de meest bizarre oplossingen te verzinnen, die je vervolgens vertaalt naar de realiteit. Een groep vrienden verzamelde zich om tijdens een gezellig avondje ideeën te verzinnen. Met aan het eind van de avond zo’n tien kleurige, volgetekende vellen met originele spelideeën als resultaat. “Dit had ik niet van mezelf gedacht”, was het commentaar van een van de deelnemers. Amica was vervolgens betrokken bij de visuele vormgeving en ontwikkeling van de game Nova Mundo, zie afbeelding.

 

 

 

 

Advertisements